De organisatie achter de Kunsthal Rotterdam bestaat uit een klein en slagvaardig team. De organisatiestructuur is opgezet vanuit vier taakgebieden: inhoud, business, algemene zaken en facilitaire zaken.

De inhoudelijke staf is verantwoordelijk voor het programma, de tentoonstellingen, activiteiten en communicatie van de tentoonstellingen. De inhoudelijke staf bestaat uit de algemeen directeur, drie curatoren (tentoonstellingsmakers), registrar, hoofd productie, twee communicatiemedewerkers, educatiemedewerker en een medewerker fondsenwerving.

Het facilitaire team, verantwoordelijk voor het gebouw, ICT en veiligheid, bestaat uit de zakelijk directeur, hoofd gebouwbeheer, een technische afdeling, hoofd veiligheidszaken en het beveiligingsteam.

De afdeling algemene zaken, verantwoordelijk voor onder meer personeel, financiën, kassa en publieksservice, bestaat uit hoofd algemene zaken, medewerker financiën, twee receptionistes, twee kassamedewerkers en oproepkrachten.

De business afdeling, die zich bezig houdt met de exploitatie van de Kunsthal, bestaat uit twee medewerkers voor de Kunsthalwinkel en een medewerker evenementen en ontvangsten.

Het team wordt aangevuld door publieksmedewerkers die als gastvrouw/heer het publiek wegwijs maken in de Kunsthal.

Kunsthal team staat klaar voor de verkoop van de Truien van Loes.jpg

Directie

Emily Ansenk, algemeen directeur/bestuurder
Bas den Hollander, zakelijk directeur (gedetacheerd)

Tentoonstellingen

Charlotte van Lingen, curator
Eva van Diggelen, curator
Klaas Witsen Elias, tentoonstellingscoördinator
Annemarie Nycolaas, tentoonstellingsmaker
Natalya Boender, projectmedewerker

Productie en technische dienst

Waldemar Galama, hoofd productie
Jan van Vliet, technicus
Theo Barneveld, technicus
Ron Barneveld, technicus

Fondsenwerving en externe relaties – steun@kunsthal.nl

Sarah Slootweg, fondsenwerving en externe relaties
Noortje Vrind, medewerker fondsenwerving particulieren

Marketing en communicatie – communicatie@kunsthal.nl

Mariette Maaskant, hoofd marketing en communicatie
Sabine Parmentier, senior marketing en communicatie

Educatie en publiek – educatie@kunsthal.nl

Johan Gielen, educatie en publiek
Yvonne Kennis, coördinator publieksmedewerkers

Verhuur en evenementen 

Eveline Bos, organisatie ontvangsten

Algemene zaken

Annemarie Nigten, hoofd algemene zaken
Loes Buitendijk, receptioniste
Charlotte Tasman, receptioniste
Hatice Özdemir, kassamedewerker
Jiska van der Stoep, kassamedewerker

Financiën

Ralph Theijs, financieel medewerker
Carin Borsboom, senior controller

Veiligheidszaken

Martijn Sonderwal, hoofd veiligheidszaken
Beveiligingsteam

Gebouwbeheer

Gert-Jan Knoll, beheerder

Winkel – winkel@kunsthal.nl

Antoinette Schoehuizen