21 maart, 2017 12:00 - 17:00

Op dinsdag 21 maart rijdt de Kunstbuzz weer. Een initiatief van de Kunsthal en ING om klassen waarvoor vervoer een probleem vormt, naar de Kunsthal te brengen. Op voorwaarde dat uw school binnen Rotterdam gevestigd is.

Deze editie brengt de Kunstbuzz klassen naar de tentoonstelling Hyperrealisme in de Kunsthal! Kijk samen met de klas je ogen uit en ontdek een bijzonder retrospectief met werk van drie generaties Amerikaanse en Europese kunstenaars. Objecten uit het dagelijks leven zijn hyperrealistisch geschilderd, geïnspireerd door de opkomende consumptiemaatschappij. Een bezoek aan deze tentoonstelling leert leerlingen beter kijken aan de hand van 50 jaar hyperrealistische schilderkunst

ING ONDERSTEUNT ICONEN VAN DE NEDERLANDSE CULTUUR 

Cultuur is een verbindend element in onze samenlevering. Tjitske Benedictus, manager Sponsoring & Evenementen ING : “De samenwerking met de Kunsthal is een waardevolle aanvulling op onze culturele sponsorportefeuille. ING streeft ernaar om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Naast de Kunsthal sponsort ING ook andere Nederlandse iconen zoals het Rijksmuseum, het Koninklijk Concertgebouworkest, Koninklijk Theater Carré en het Drents Museum. ING kiest er voor om partnerships voor een langere termijn aan te gaan. Met deze ondersteuning draagt ING bij aan de instandhouding en ontwikkeling van deze belangrijke iconen.” Kunsthal directeur Emily Ansenk: “Wij zijn ontzettend blij met de meerjarige samenwerking met ING, die ons in staat stelt om ons programma nog toegankelijker te maken voor verschillende doelgroepen. De Kunstbuzz is hier een prachtig onderdeel van”

AANMELDEN

Om kans te maken op een ING Kunstbuzz voor uw school stuur een e-mail met uw (school)-gegevens en motivatie voor het bezoek aan de Kunsthal naar Hoofd Educatie en Publiek, Johan Gielen, via educatie@kunsthal.nl

MS4_7947.jpg

VIDEOVERSLAG EERSTE KUNSTBUZZ

DE TENTOONSTELLING