KK Outlet
10 jaar werk van KesselsKramer

21 oktober 2006 – 14 januari 2007 Deze tentoonstelling is afgelopen
Hal
3
De Kunsthal Rotterdam presenteert ter gelegenheid van het tienjarige bestaan van het Amsterdamse communicatiebureau KesselsKramer een overzichtstentoonstelling van hun eigenzinnige werk.

Sinds de oprichting in 1996 heeft KesselsKramer een grote naam opgebouwd met eigenwijze en tegendraadse reclamecampagnes via zeer uiteenlopende media. Zo is vrijwel iedereen bekend met het mobiele netwerk Ben door de bijzondere en persoonlijke aanpak waarmee dit merk is gecommuniceerd in TV-spots, posters en producten. Deze aanpak is terug te zien in de tentoonstelling KK Outlet, die is vormgegeven als een 200 vierkante meter grote winkel waarin naast bekende ook minder bekende uitingen van beroemde campagnes te zien zijn. Grote opdrachtgevers zoals Ben, Diesel, Nike en MTV wenden zich tot het bureau, dat in eigen land bekendheid geniet door campagnes voor Bavaria, Radio 1 en Het Parool. Ook weet het bureau kleine opdrachtgevers wereldwijd op de kaart te zetten, zoals het inmiddels beruchte Hans Brinker Budget Hotel.

Inspirerend communiceren

KesselsKramer komt vaak met onverwachte boodschappen, prikkelt de consument en zet hen op het verkeerde been. De anti-reclame voor het Hans Brinker Budget Hotel vertelt hoe onaantrekkelijk het verblijf in dit hotel is, maar dat ze er alles aan doen om het niet nog erger te maken. In plaats van luxe en service wordt juist het ontbreken ervan gepromoot met een enorme toename van het aantal gasten tot gevolg! Tijdens het WK in 2002 concentreerde het communicatiebureau zich op het fenomeen ‘verliezen'. Dit leiddetot het organiseren van een officiële interland tussen de laagst geklasseerde voetballende landen ter wereld, Bhutan en Montserrat, op dezelfde dag als de WK-finale in Tokyo. KesselsKramer maakte hier een filmdocumentaire over: "The Other Final". KesselsKramer werkt met allerlei disciplines zoals film, fotografie, design, tentoonstellingen en drukwerk. De focus ligt op het ontwikkelen van een uniek concept met een krachtige boodschap die verspreid wordt via het daartoe meest geschikte medium.

KK Outlet

KK Outlet bevat een ruime selectie van vele verschillende verhalen, producten, advertenties, commercials, boeken, websites, posters en place mats. Het succesvolle gedachtegoed en de krachtige visuele beeldtaal van KesselsKramer is letterlijk uitgestald en de bezoeker of 'klant' kan zelf bepalen wat hij of zij ‘consumeert'. Wegdromen in de wereld van Diesel met het filmproject 'Diesel Dreams', ontdekken waarom Bavaria drinkers weten dat 'Men are from Bars and women are from Venus', begrijpen waarom een hondendrol een krachtig reclamemedium werd voor het Hans Brinker Budget Hotel, kennismaken met het zelfontwikkelde merk 'do', kijken naar nooit eerder vertoonde commercials van Ben of verloren raken in de meest ontoegankelijke website op het internet: www.kesselskramer.com. In de wereld van KesselsKramer is niets te gek!

KK Outlet, 2006_Kunsthal Rotterdam - foto John Stoel.jpg
0030 - LR - foto John Stoel.jpg