De organisatie achter de Kunsthal Rotterdam bestaat uit een klein en slagvaardig team. De organisatiestructuur is opgezet vanuit vier taakgebieden: inhoud, business, algemene zaken en facilitaire zaken.

De inhoudelijke staf is verantwoordelijk voor het programma, de tentoonstellingen, activiteiten en communicatie van de tentoonstellingen. De inhoudelijke staf bestaat uit de algemeen directeur, drie curatoren (tentoonstellingsmakers), registrar, hoofd productie, twee communicatiemedewerkers, educatiemedewerker en een medewerker fondsenwerving.

Het facilitaire team, verantwoordelijk voor het gebouw, ICT en veiligheid, bestaat uit de zakelijk directeur, hoofd gebouwbeheer, een technische afdeling, hoofd veiligheidszaken en het beveiligingsteam.

De afdeling algemene zaken, verantwoordelijk voor onder meer personeel, financiën, kassa en publieksservice, bestaat uit hoofd algemene zaken, medewerker financiën, twee receptionistes, twee kassamedewerkers en oproepkrachten.

De business afdeling, die zich bezig houdt met de exploitatie van de Kunsthal, bestaat uit twee medewerkers voor de Kunsthalwinkel en een medewerker evenementen en ontvangsten.

Het team wordt aangevuld door publieksmedewerkers die als gastvrouw/heer het publiek wegwijs maken in de Kunsthal.

Kunsthal team staat klaar voor de verkoop van de Truien van Loes.jpg

Directie 

Emily Ansenk, algemeen directeur/bestuurder
Herman van Karnebeek, zakelijk directeur

Tentoonstellingen

Eva van Diggelen, curator
Annemarie Nycolaas, curator
Charlotte Martens, curator
Klaas Witsen Elias, tentoonstellingscoördinator en registrar

Productie en technische dienst

Waldemar Galama, hoofd productie
Jan van Vliet, technicus
Theo Barneveld, technicus
Ron Barneveld, technicus

Fondsenwerving en development - steun@kunsthal.nl 

Jeroen van Breugel, hoofd development
Ilse Scholtes, fondsenwerving en relatiebeheer
Mieke Sicking, evenementen en ontvangsten

Marketing en communicatie - communicatie@kunsthal.nl

Mariette Maaskant, hoofd marketing en communicatie
Sabine Parmentier, senior marketing en communicatie
Daniëlle de Jongh, marketing en communicatie
Demi de Winter, stagiaire marketing en communicatie

Educatie en publiek 

Johan Gielen, educatie en publiek  
Marije van Horik, projectmedewerker publieksprogramma
Petra van Nuland, coördinator publieksmedewerkers

Algemene zaken

Annemarie Nigten, hoofd algemene zaken
Loes Buitendijk, receptioniste
Charlotte Tasma, receptioniste

Financiën

Ralph Theijs, financieel medewerker
Anke van Ree, controller 

Veiligheidszaken

Raimond Pronk, hoofd veiligheidszaken
Beveiligingsteam
Hatice Özdemir, kassamedewerker
Jiska van der Stoep, kassamedewerker

Gebouwbeheer

Gert-Jan Knoll, beheerder

Winkel – winkel@kunsthal.nl

Tessie Loeff, hoofd museumwinkel
Frank Timmers, winkel