Sem Presser
Cannes

Jan. 19, 2002 – March 24, 2002 This exhibition has ended
Hal
5
This page is not available in English.

Zijn grote voorbeeld Henri Cartier-Bresson indachtig, was Presser elk uur van de dag uit op "het beslissende moment", of hij dit nu op de Ten Catemarkt in Amsterdam, in de straten van Saigon of op de stranden van de Riviera tegenkwam.

De sterren van Cannes in de jaren vijftig en zestig

Hoewel Presser voornamelijk wordt gewaardeerd om zijn sociale fotografie, om de verbijzondering van gewone mensen in hun alledaagse bestaan, telt zijn immense oeuvre (ca. 300.000 negatieven) tevens honderden opnames van internationale beroemdheden uit de jaren vijftig en zestig. Veel van deze foto's maakte hij in Zuid-Frankrijk, waar hij in die tijd een huis had. Elk jaar trok hij naar het filmfestival van Cannes om met z'n camera een glimp op te vangen van fonkelende sterren als Gina Lollobrigida en Sophia Loren. In de tentoonstelling in de Kunsthal Rotterdam wordt voor het eerst een uitgebreide selectie getoond van deze "Cannes-foto's" door Sem Presser.

De tentoonstelling vindt plaats in het Off-Cinema programma van het Filmfestival Rotterdam 2002.

Kunsthal & Cookies
During your online visit to Kunsthal Rotterdam we always use functional and analytical cookies. To show you content such as videos and advertisements based on your interests, we ask your permission to use marketing cookies. You can adjust your preferences at any time. Read our cookie statement and updated privacy statement.
These cookies enables the website to work like it should. These cookies are not optional.
These cookies are set by third parties, like YouTube or Vimeo.
These cookies allow us to measure the usage of the website and improve it accordingly.
These cookies allow our advertising partners to offer content tailormade for you.
When you disable categories, some functionality in the website might not work correctly. It's possible to change your preferences at any time. More information.