Periode: vanaf medio januari 2024 tot en met juni/juli 2024 (in overleg)
Aanwezigheid: 4-5 dagen per week

the_perfect_night_lr_fotomarcodeswart_42.jpg__1600x1067_q85_crop_subsampling-2_upscale.jpg
The Perfect Night, 2019, foto Marco De Swart

Veelzijdig, vooruitstrevend en toonaangevend! De Kunsthal is een Rotterdams icoon met internationale allure die zijn gelijke in Nederland niet kent. De Kunsthal heeft geen eigen collectie en gebruikt deze vrijheid om steeds opnieuw een divers en contrastrijk programma van tentoonstellingen en activiteiten te organiseren. In – en vaak ook rondom – het gebouw waarmee architect Rem Koolhaas in 1992 wereldfaam verwierf. Van oude meesters en hedendaagse kunstenaars tot mode, fotografie en lifestyle: het kan in de Kunsthal.

Jaarlijks presenteert de Kunsthal een gevarieerd programma van meer dan 20 tentoonstellingen en ontwikkelt hierbij een uitgebreid educatie- en publieksprogramma, waarmee een breed publiek wordt bereikt. De Kunsthal ontvangt per jaar gemiddeld 300.000 bezoekers waarvan een kwart jonger is dan 26 jaar. Hiermee is de Kunsthal uitgegroeid tot de best bezochte museale instelling van Rotterdam. 

Werkzaamheden stagiair marketing en communicatie 

De stage bestaat uit het meedraaien van minimaal 4 dagen per week op de afdeling marketing en communicatie in de periode vanaf eind januari / begin februari 2024 tot en met juni / juli 2024 (in overleg). Als stagiair ondersteun je de afdeling marketing en communicatie met alle voorkomende werkzaamheden. Je ontwikkelt vaardigheden en doet werkervaring op binnen een zeer dynamische culturele instelling. Je werkzaamheden bestaan onder meer uit:  

  • bijdragen aan het opstellen van persberichten voor tentoonstellingen;
  • bijhouden van medialijsten, mediavermeldingen en actief verzamelen van nieuwe mediacontacten;
  • meedenken met campagneconcepten en activiteiten; 
  • up-to-date houden van de agenda-vermeldingen van de Kunsthal op websites van derden;
  • opstellen en versturen van e-nieuwsbrieven;
  • helpen ontwikkelen social media content;
  • verspreiding van persberichten per email;
  • website www.kunsthal.nl updaten en vullen met content;
  • ondersteunen bij het ontwikkelen van diverse grafische communicatie-uitingen;
  • gereedmaken en aanleveren van beeldmateriaal;
  • beantwoorden van de zeer diverse vragen en verzoeken die we ontvangen via telefoon en op communicatie@kunsthal.nl;
  • bijwonen van (interne) vergaderingen;
  • bijwonen van openingen en evenementen die binnen de stageperiode vallen.

In overleg is er mogelijk ruimte om enkele uren per week aan een zelfstandig project te werken. Een zelfstandig project zou kunnen bestaan uit bijvoorbeeld de organisatie en coördinatie van de communicatie rondom een publieksactiviteit, het uitvoeren van het volledige communicatietraject bij een van de (kleinere) tentoonstellingen of het werken aan beroepsproducten in het kader van je opleiding. Let op: dit is nadrukkelijk een meewerkstage, er is geen ruimte voor een afstudeeropdracht. 

Profiel stagiair:

  • de stage is een verplicht onderdeel binnen een hbo- of wo-opleiding op het gebied van kunst, cultuur, management en/of (online) marketing en communicatie; 
  • je bent in het bezit van een vlotte pen;
  • je hebt een goede beheersing van Nederlands en Engels in spraak en schrift;
  • je bent communicatief vaardig en pro-actief;
  • je bent een teamplayer maar kunt ook goed zelfstandige werken;
  • je hebt affiniteit met social media; 
  • je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • je hebt goede beheersing van MS Office;
  • bekendheid met websites met CMS-systeem is een pre.

Wat biedt de Kunsthal Rotterdam?

  • een leerzame en dynamische werkplek op de afdeling communicatie, waarbij de stagiair brede ervaring opdoet op het gebied van marketing, communicatie en public relations;
  • kennismaking met een breed nationaal en internationaal netwerk in de kunst- en cultuursector; 
  • het als volwaardig collega meedraaien in het flexibele en zeer dynamische Kunsthalteam, waarbij je een goed beeld krijgt van de werkzaamheden en de gang van zaken binnen een culturele instelling;
  • een werkplek in het centrum van Rotterdam, dichtbij andere culturele instellingen;
  • een maandelijkse stagevergoeding.

Graag ontvangen we je cv en motivatiebrief via communicatie@kunsthal.nl  t.a.v. Sabine Parmentier, hoofd Marketing en Communicatie, o.v.v. “Sollicitatie Stage Marketing & Communicatie”. 

De Kunsthal heeft gemiddeld drie stageperioden per jaar beschikbaar. Mocht jouw interesse uitgaan naar een andere of langere periode, dan kun je dat in jouw motivatie aangeven.

 

Kunsthal & Cookies
Aan je online bezoek aan Kunsthal Rotterdam mag niets ontbreken, daarom gebruiken we altijd functionele en analytische cookies. Om content zoals video's en advertenties op basis van je interesses te mogen tonen, vragen we je toestemming voor het gebruik van marketing cookies. Dit kun je elk moment wijzigen. Lees onze cookieverklaring en vernieuwde privacyverklaring
Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kunnen niet uitgezet worden.
Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen, zoals YouTube of Vimeo.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookie stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie te kunnen aanbieden.
Door categorieën uit te zetten, kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet langer correct werken. Het is altijd mogelijk om op een later moment de voorkeuren aan te passen. Bekijk meer informatie.