De tentoonstelling wordt aangevuld met tijdschriften als USSR in Construction, evenals gelegenheidsdrukwerk. Ze belicht niet alleen het werk van Rodchenko, maar geeft tevens een documentair beeld van de roerige geschiedenis van de Sovjet Unie vanaf de revolutie tot aan de inname van Berlijn door het Rode Leger.
150 werken uit de befaamde Schickler-Lafaille Collection of Russian Photography
Alexander Rodchenko (1891-1956) groeit in de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw uit tot een van de belangrijkste kunstenaars van de Russische avant-garde en als voortrekker van het fotografisch constructivisme. Rodchenko wil de beschouwer een nieuwe manier van kijken leren door met ongebruikelijke camerastandpunten te werken. Hij fotografeert alledaagse onderwerpen vanuit onverwachte hoeken en in onverwachte situaties. Hij integreert in zijn fotografische composities tralies, trappen of leidingen die hij verandert in een abstract, constructivistisch lijnenspel. De omvangrijke fotocollectie waar de tentoonstelling uit afkomstig is, bestaat uit meer dan zevenduizend foto's.

De Kunsthal heeft een selectie gemaakt van 44 foto's van Alexander Rodchenko, een enkele van El Lissitzky en Russische fotografen zoals Max Alpert, Emanuel Evzerikhin, Simon Fridland, Mikhail Grachev, Yevgeny Khaldei, Ivan Shagin, en Georgi Zelma.
