Neem de Kunstbuzz
29 mei, 2018 12:00 - 31 mei, 2018 12:00
Op dinsdag 25 september, dinsdag 9 oktober en dinsdag 6 november rijdt de ING Kunstbuzz weer! Een initiatief van de Kunsthal en ING om meer jongeren in aanraking te brengen met kunst en cultuur. Is jouw school gevestigd in de stadsregio Rotterdam en is vervoer een obstakel? Meld je dan nu aan voor de Kunstbuzz 'Actie <-> Reactie. 100 jaar kinetische kunst'!
Op dinsdag 25 september, dinsdag 9 oktober en dinsdag 6 november gaat de Kunstbuzz naar de tentoonstelling 'Actie <-> Reactie. 100 jaar kinetische kunst' een echte must see voor het gehele onderwijs. In de tentoonstelling is de volle reikwijdte van kinetische (bewegende) kunst, met werken van de meest beroemde kinetische kunstenaars te wereld te zien. Dit indrukwekkende overzicht biedt een ervaring met kunst die appelleert aan verschillende zintuigen.
Aanmelden
Werk jij in het onderwijs en wil je met je schoolklas naar de tentoonstelling 'Actie <-> Reactie. 100 jaar kinetische kunst' meld je dan snel aan. Stuur een e-mail met je contactgegevens en informatie over je school naar Johan Gielen via educatie@kunsthal.nl
Kunsthal Educatie Kit
Bij deze tentoonstelling is de Kunsthal Educatie Kit (KEK) beschikbaar, een op maat gemaakt pakket met informatie voor docenten uit het po, vo en mbo. De KEK bevat een vlog door de curator tijdens de opbouw, extra voorbereidingsopdrachten met werkbladen en gedrukte kijkwijzers die bij het bezoek in de Kunsthal de leerlingen door de tentoonstelling leiden.
ING ondersteunt iconen van de Nederlandse cultuur
Cultuur is een verbindend element in onze samenleving. Tjitske Benedictus, manager Sponsoring & Evenementen ING : “De samenwerking met de Kunsthal is een waardevolle aanvulling op onze culturele sponsorportefeuille. ING streeft ernaar om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Naast de Kunsthal sponsort ING ook andere Nederlandse iconen zoals het Rijksmuseum, het Koninklijk Concertgebouworkest, Koninklijk Theater Carré en het Drents Museum. ING kiest er voor om partnerships voor een langere termijn aan te gaan. Met deze ondersteuning draagt ING bij aan de instandhouding en ontwikkeling van deze belangrijke iconen.” Kunsthal directeur Emily Ansenk: “Wij zijn ontzettend blij met de meerjarige samenwerking met ING, die ons in staat stelt om ons programma nog toegankelijker te maken voor verschillende publieksgroepen. De Kunstbuzz is hier een prachtig onderdeel van”.

