22 september 2021

Mastercard en Kunsthal Rotterdam zijn deze zomer een meerjarige sponsorsamenwerking gestart. Jaarlijks zal Mastercard een van de tentoonstellingen in de Kunsthal ondersteunen. Hierbij staat het activeren van het publiek centraal. De verbintenis heeft onder meer vorm gekregen met een live stream van The Utopia Ball, dat op zaterdag 18 september plaatsvond, ter gelegenheid van de opening van de tentoonstelling ‘Deep in Vogue. Celebrating Ballroom Culture’. Door het organiseren van fysieke en digitale Priceless Experiences voor kaarthouders zet Mastercard zich als partner van de kunst- en cultuursector in om kunst breed toegankelijk te maken.

Kunsthal Rotterdam directeur Herman van Karnebeek vertelt: “We zijn ontzettend blij met de meerjarige samenwerking met Mastercard, die ons in staat stelt om ons programma nog toegankelijker te maken voor een nieuw publiek. Met ons contrastrijke en afwisselende programma in het bijzondere gebouw van Rem Koolhaas weten we mensen steeds weer te verrassen. In de Kunsthal ga je op avontuur, en daar past Mastercard als partner fantastisch bij.

Over Mastercard

Mastercard is een wereldwijd betaaltechnologiebedrijf. “Het is onze missie om een inclusieve digitale economie te creëren waar iedereen, waar dan ook, profijt van heeft. Dit doet Mastercard door transacties veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken. Door middel van veilige data en netwerken, samenwerkingen en passie, helpen onze innovaties en oplossingen individuen, financiële instellingen, overheden en bedrijven bij het realiseren van hun doelen. Ons Decency Quotient vormt het vertrekpunt voor onze cultuur en alles wat we doen binnen en buiten ons bedrijf. Met activiteiten in meer dan 210 landen en gebieden bouwen we aan een duurzame wereld met onbetaalbare mogelijkheden voor iedereen.” Naast de Kunsthal is Mastercard ook meerjarig sponsor van Stedelijk Museum Amsterdam, Museum Het Rembrandthuis en Kröller-Müller Museum. 

4. Luis, Danny, Jose en David-Jan Extravaganze Tracks, foto Chantal Regnault.jpg
Legendarische voguers Luis, Danny, Jose en David-Ian Xtravaganza New York, mei 1989 Foto © Chantal Regnault

Deep in Vogue

De tentoonstelling Deep in Vogue - in nauwe samenwerking met Amber Vineyard, Mother van het eerste Nederlandse ballroom house House of Vineyard - viert de ballroomcultuur. Het geeft context aan een subcultuur gevormd door en voor queer en transgender mensen, zwart en van kleur. In de tentoonstelling worden de belangrijkste aspecten uit de ballroomcultuur van de jaren 1980 tot nu belicht, met onder meer zwart-wit foto’s van documentairefotograaf Chantal Regnault, videowerken van documentairemaker Ottilie Maters en enkele mode-items. Deep in Vogue brengt de community, codes en expressieve kracht van ballroom in beeld, waarbij de focus ligt op de oorsprong en de voortdurende noodzaak om elkaar te vieren in een maatschappij die daar vaak in tekortschiet. 

ZIE OOK

Kunsthal & Cookies
Aan je online bezoek aan Kunsthal Rotterdam mag niets ontbreken, daarom gebruiken we altijd functionele en analytische cookies. Om content zoals video's en advertenties op basis van je interesses te mogen tonen, vragen we je toestemming voor het gebruik van marketing cookies. Dit kun je elk moment wijzigen. Lees onze cookieverklaring en vernieuwde privacyverklaring
Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kunnen niet uitgezet worden.
Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen, zoals YouTube of Vimeo.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookie stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie te kunnen aanbieden.
Door categorieën uit te zetten, kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet langer correct werken. Het is altijd mogelijk om op een later moment de voorkeuren aan te passen. Bekijk meer informatie.