vr 26 Mrt
11:00 - 13:00
Online

Masterclass Bas Kosters

Kunsthal Rotterdam presenteert, in samenwerking met de Willem de Kooning Academie, ieder jaar een serie masterclasses door opmerkelijke kunstenaars. Na inspirerende masterclasses van onder meer fotograaf Peter Lindbergh, architect Rem Koolhaas, fashion artists Viktor&Rolf, trend forecaster Lidewij Edelkoort en Dj Isis, is het de beurt aan kunstenaar en modeontwerper Bas Kosters. Ter gelegenheid van de tentoonstelling ‘Youthquake. Verlangen naar eeuwige jeugd’ geeft hij op vrijdag 26 maart een online masterclass.

Tijdens de masterclass gaat Bas Kosters in gesprek met schrijver en stylist Leendert Sonnevelt over zijn praktijk, werkwijze en passies. Na afloop van de masterclass krijg je de gelegenheid vragen de stellen tijdens de Q&A. Zet je vraag alvast in het aanmeldformulier. Live vragen stellen in de chat kan natuurlijk ook. Een selectie van de vragen komt aan bod tijdens de masterclass. De masterclass sluit af met een portfoliobespreking. 

Bekijk de masterclass hier terug!

Bas Kosters

Met zijn master Fashion Design (ArtEZ 2003) op zak begint Bas Kosters aan zijn ‘opwindende safari in de modewereld’. Het wordt al snel duidelijk dat hij daarmee off the beaten track gaat, en mode voor hem een breed begrip is. In 2005 start Bas Kosters zijn eigen studio in Amsterdam. Daar bouwt hij aan zijn kleurrijke wereld, bevolkt door grafische figuren waarin mode, product design en textielkunst een plek krijgt. Stripfiguren en erotica zijn fascinaties die steeds weer terugkomen. Met zijn ontwerpen raakt Kosters sociale en maatschappelijke thema’s aan, soms met subtiele of wrange humor. Kosters gaat in zijn carrière regelmatig samenwerkingen aan met merken als Bugaboo, Zeeman en Wehkamp.

Wat

Masterclass Bas Kosters
Voertaal Engels

Wanneer

Vrijdag 26 maart 11.00 - 13.00 uur

Waar

Volg de masterclass via de online livestream

Kosten

Pay as you please, we kijken uit naar je bijdrage!

Feedback op je portfolio van Bas Kosters

We nodigen studenten en (autodidactische) kunstenaars/ontwerpers uit hun portfolio met Bas Kosters te bespreken. Van alle ingestuurde portfolio's worden er drie tot vijf door Bas Kosters geselecteerd en behandeld tijdens de Masterclass. 

Als je portfolio is geselecteerd, krijg je de kans om tijdens de Masterclass gedurende vijf minuten een presentatie te geven over je werk, waarbij je maximaal tien foto's laat zien. Na je presentatie gaat Bas Kosters met je in gesprek over jouw werk. Voor het geven van je presentatie ben je aanwezig in de Kunsthal op vrijdag 26 maart.

Je portfolio bestaat uit:
Een selectie van maximaal tien foto's van je werk met een minimale resolutie van 1920 x 1080 (onze voorkeur gaat uit naar maximaal drie verschillende collecties) 

  • Een korte uitleg van je werk in maximaal 500 woorden
  • Je naam, leeftijd, korte cv, mobiele nummer en emailadres

Verzend je portfolio voor donderdag 18 maart 2021 via WeTransfer naar educatie@kunsthal.nl 
Als je portfolio is geselecteerd, krijg je hierover maandag 22 maart bericht.

Kunsthal - Atelier Pamfilie - youthqauke LR-2.jpg
Bas Kosters, Pink Monster Dress, uit de collectie 'The Munchies' SS14 te zien in de tentoonstelling Youthquake. Foto Atelier Pamfilie.

Zie ook

Vrijdagavond geopend
Op 18 oktober - tijdens Friday Night LIVE - zijn alle tentoonstellingen tot 22:00 uur open
Tickets & programma
Kunsthal & Cookies
Voor een optimaal websitebezoek, gebruiken we functionele en analytische cookies. Om op basis van je interesses, video's en advertenties te kunnen tonen, is je toestemming nodig voor het gebruik van marketing cookies. Dit kun je elk moment wijzigen. Bekijk onze cookieverklaring en privacyverklaring.
Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kunnen niet uitgezet worden.
Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen, zoals YouTube of Vimeo.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookie stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie te kunnen aanbieden.
Door categorieën uit te zetten, kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet langer correct werken. Het is altijd mogelijk om op een later moment de voorkeuren aan te passen. Bekijk meer informatie.