Veelgestelde vragen
Lees hier antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Mail dan naar communicatie@kunsthal.nl
Wat zijn de openingstijden van de Kunsthal?
De Kunsthal en de Kunsthal Shop zijn open:
Dinsdag tot en met vrijdag: 10.00 tot 17.00 uur.
Zaterdag en zondag (t/m 1 maart 2026) 10.00 tot 18.00 uur.
et Kunsthalcafé opent een half uurtje eerder, je kunt hier vanaf 9.30 uur tot een half uur na sluitingstijd uur terecht.
Bekijk de actuele openingstijden.
Waar kan ik een ticket kopen?
Tickets zijn te koop via www.kunsthal.nl/tickets
Let op: het vooraf boeken van een online ticket met starttijd is verplicht, ook als je een Museumkaart of Rotterdampas hebt.
Lees hier alle veelgestelde vragen over Kunsthal tickets
Hoe kom ik bij de Kunsthal?
Bekijk informatie over route en parkeren en het adres van Kunsthal Rotterdam.
Hoe is de toegankelijkheid voor mindervaliden in de Kunsthal?
Alle tentoonstellingsruimtes van de Kunsthal zijn met een rolstoel toegankelijk en er zijn liften aanwezig. Kijk op de pagina Toegankelijkheid voor meer informatie.
Is de Kunsthal shop geopend?
De Kunsthal Shop is open van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 18.00 uur. Betalingen gaan uitsluitend met PIN of contactloos. De winkel is er ook online. Bekijk op de webpagina kunsthalshop.nl welke producten je online kunt kopen.
Zijn er kluisjes beschikbaar?
In de garderobe zijn kluisjes beschikbaar waar een kleine tas (en jas) in past. De kluisjes zijn af te sluiten met een gratis verkrijgbaar plastic muntje. Tassen groter dan A4-formaat moeten worden opgeborgen. Houd er rekening mee dat het aantal kluisjes beperkt is. Grote bagagestukken kunnen niet worden gestald.
Moeten groepen en scholen vooraf reserveren?
Ja, wij vragen groepen vanaf 10 personen zich vooraf aan te melden. Een schoolbezoek kan alleen plaatsvinden na reservering. Lees meer informatie over het aanmelden van groepen Kijk voor meer informatie over het boeken van schoolbezoeken op de onderwijspagina.
Tot wie kan ik mij wenden voor gevonden voorwerpen?
Ben je tijdens je bezoek aan de Kunsthal iets kwijtgeraakt, mail ons via receptie@kunsthal.nl
Wij reageren tijdens kantooruren.
Kan ik een ruimte huren of een ontvangst organiseren?
Het is mogelijk een event of ontvangst in de Kunsthal te organiseren. Wil je meer informatie neem dan contact op met Bente Lutteke via 010 - 44 00 300 of verhuur@kunsthal.nl en kijk op de Verhuur pagina voor meer informatie.
Kan ik met pinpas of creditcard betalen?
Het is mogelijk om met een pinpas, MasterCard of VISA card te betalen. Let op! U kunt in Kunsthal Rotterdam niet contant betalen. De Kunsthal kiest voor cashless betalingsmethoden met het oog op duurzaamheid en veiligheid.
Zijn er audiotours beschikbaar?
Er zijn momenteel geen audiotours beschikbaar bij de tentoonstellingen.
Is de Museumkaart te koop in de Kunsthal?
Het is mogelijk om aan de kassa van de Kunsthal de Museumkaart te kopen. De Museumkaart is direct geldig bij je bezoek.
Hoe werkt een bezoek met een Museumkaart?
Bij de reservering van een e-ticket kun je een ticket met 'Museumkaart' bestellen. Je rekent dan niks af bij de online reservering.
En: mocht je nog niet in het bezit zijn van de Museumkaart en deze in de Kunsthal willen kopen, ook dat kan. Je boekt een ticket 'met Museumkaart' en koopt je Museumkaart tijdens je bezoek aan de kassa. De Museumkaart is dan direct geldig.
Heb je nog andere vragen?
Staat je vraag er niet bij? Stel je vraag door het invullen van het formulier.
Zie ook
