Veelgestelde vragen over tickets en starttijden
Kan ik de Kunsthal bezoeken zonder vooraf online een ticket te boeken?
We vragen iedereen een online ticket te boeken vanaf 27 september t/m 1 maart 2026. Tijdens de tentoonstelling Iris van Herpen: Sculpting the Senses verwachten we extra veel bezoekers. Met online tickets kunnen we de drukte beter reguleren. Ook kun je hiermee zelf zien wanneer het al volgeboekt is, zo voorkom je teleurstelling aan de deur.
Ik heb Museumkaart (Rotterdampas, VriendenLoterij VIP-kaart etc.). Moet ik dan ook een online ticket reserveren?
Ja, ook met een kortingspas vragen we je vooraf een online ticket met starttijd te boeken. Zo kunnen we de drukte beter reguleren en voorkom je teleurstelling aan de deur als het volgeboekt is.
Heeft mijn ticket met starttijd een eindtijd? Hoe lang mag ik blijven?
Je bent welkom in de Kunsthal vanaf je gekozen starttijd en je kunt blijven tot sluitingstijd. Dinsdag t/m vrijdag tot 17:00 uur. Zaterdag en zondag (t/m 1 maart) tot 18:00 uur.
Op mijn ticket staat een starttijd. Hoe laat moet ik uiterlijk binnen zijn?
Je bent welkom vanaf de starttijd die op je ticket staat. Vervolgens heb je een inlooptijd van 30 minuten.
Ik heb een ticket met een starttijd, kan ik eerder of later komen dan mijn gekozen starttijd?
Ben je onverwacht later dan je starttijd? Je ticket blijft geldig, maar je moet mogelijk even wachten tot er weer ruimte is. Je hoeft ons dus niet te bellen of te mailen. Het is niet mogelijk om eerder te komen dan je gekozen starttijd.
Ik heb tickets voor een verkeerde datum geboekt. Wat moet ik doen?
Tot 48 uur voor bezoek is het mogelijk om tickets om te boeken naar een andere datum en tijd. Stuur een email met je tickets naar tickets@kunsthal.nl We sturen je daarna per e-mail een kortingscode, waarmee je een nieuw bezoek kan inplannen. Vind je bezoek binnen 48 uur plaats, dan is omboeken naar een nieuwe datum het niet meer mogelijk.
Is een ticket geldig voor alle tentoonstellingen?
Je dagticket is geldig voor alle tentoonstellingen die op de dag van je bezoek te zien zijn. Met je dagticket kun je op elk gewest tijdstip binnenlopen.
Ik wil mijn ticket annuleren, krijg ik mijn geld terug?
Op reeds geboekte tickets geven wij geen geld terug. Wel kunnen we je een kortingscode bieden voor een gratis bezoek. Dit is mogelijk tot 48 uur voor je bezoek. Stuur een e-mail met je tickets naar tickets@kunsthal.nl Je ontvangt de kortingscode per e-mail.
Mijn gewenste starttijd is vol. Wat kan ik doen?
We raden je aan een andere datum of starttijd te kiezen. Starttijden in de ochtend of aan het eind van de middag zijn meestal ruimer beschikbaar.
E-ticket niet ontvangen
Controleer je spambox. Zit je ticket daar niet in, neem dan contact op via tickets@kunsthal.nl. We helpen je verder binnen kantoortijden.
TIP: Indien je gebruik maakt van de Windows10 Mail App is de bijlage met de e-tickets mogelijk niet zichtbaar, bekijk je mail in een browser (Chrome, Internet Explorer of Safari)
Kortingscodes
Heb je een actiecode ontvangen van een van onze samenwerkingspartners of van de Kunsthal? Maak ook dan gebruik van de online ticketshop en koop je ticket met korting. Voer bij stap 2 de kortingscode in. De code geldt uitsluitend op het reguliere volwassenen tarief van €18.
Kan ik mijn entreebewijs telefonisch bestellen?
Telefonisch kaarten bestellen is niet mogelijk. Tickets boek je online via kunsthal.nl/tickets. Heb je hierbij hulp nodig, bel dan binnen kantooruren naar 010 - 44 00 300.